Kaubandussusteemi strateegiad, Rahvusvahelise kaubandussüsteemi põhimõtted | Välisministeerium

Eesti alaline esindus Genfis katab WTO peakorteris toimuvaid kaubanduskõnelusi koostöös ennekõike Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi, Maaeluministeeriumi ja Rahandusministeeriumiga, vajaduse korral ka teiste ministeeriumidega. WTO igapäevatöö toimub liikmesriikide allkirjastatud ja ratifitseeritud kaubanduslepingute põhjal rajatud komiteedes, nõukogudes ja töörühmades, mille abil on loodud vajalik koostööraamistik. Lisaks on WTO osaks ka kaubanduspoliitika ülevaatuse mehhanism TPR - Trade Policy Review Mechanism , mis annab võimaluse regulaarsete ajavahemike tagant saada liikmesriikide kaubanduspoliitikast laiahaardeline ja süstemaatiline ülevaade. Pikaleveninud mitmepoolsete läbirääkimiste taustal on ka kasvanud WTO hallatavate mõnepoolsete plurilateraalsete kaubanduslepingute tähtsus.

ISSN - Footer

Lisaks kaubanduse täiendavale liberaliseerimiseks oli Doha vooru keskseks teemaks arengumaade olukorra parandamine. Algselt Praeguseks on Doha vooru tulevik ebaselge, kuna puudub konsensus nii kõneluste lõpetamiseks kui ka senisel kujul jätkamiseks.

Kaubandussusteemi strateegiad

Üks vooru läbikukkumise põhjus tuleneb läbirääkimiste aluseks võetud põhimõttest kiita heaks kõik teemad tervikuna. See pidi võimaldama tasakaalustada järeleandmisi eri valdkondade vahel, kuid lõi ühtlasi väga soodsa pinnase läbirääkimiste blokeerimiseks. Teine põhjus on maailma majanduse muutumises, kus osad praeguste WTO reeglite alusel arengumaa staatuses riigid kerkisid üleilmselt peamisteks kaubandusjõududeks, mida Doha vooru läbirääkimiste venimise tõttu on mõnes valdkonnas jõutud eraldiseisvate kokkulepeteni.

Nii sõlmiti Pikaleveninud mitmepoolsete läbirääkimiste taustal on ka kasvanud WTO hallatavate mõnepoolsete plurilateraalsete kaubanduslepingute tähtsus.

Kaubandussusteemi strateegiad

Need lepingud on sõlmitud vaid osade WTO liikmete vahel, kuid enamikel juhtudel saavad kokkulepitust kasu ka need WTO liikmed, kes kõnelustel ei osalenud. Mõnepoolsed lepingud on jõus näiteks riigihangete ja infotehnoloogia toodete kaubanduse valdkonnas.

Lisaks algatati Kaubanduspoliitilistes teemades on vastavalt Lissaboni lepingutele Euroopa Liidu liikmesriikide esindusõigus rahvusvahelistes kaubandusläbirääkimistes delegeeritud Euroopa Komisjonile.

Laadige alla täielik aruanne: EN Laadige poliitikakujundajate kokkuvõte alla: EN Laadige infoleht alla: EN Viimase paarikümne aasta jooksul on suunatud ülemaailmsed jõupingutused loodusvarade säästva majandamise strateegiate rakendamiseks, ressursside ja keskkonnatõhususe ning seeläbi inimeste üldise heaolu suurendamiseks. Selles rahvusvahelise ressursikomisjoni aruandes analüüsitakse rahvusvahelise kaubanduse rolli ressursitõhususe suurendamisel, keskkonnamõjude vähendamisel ning õiglase ja kaasava kasvu edendamisel. Uuendatud andmete ja olemasoleva kirjanduse põhjaliku ülevaate kaudu uurib hindamine ressursikaubanduse kiiret kasvu ja mustrimuutusi ning kaubeldavate kaupade, sealhulgas materjalide, maa, energia ja vee ressursivajadusi. Aruande eesmärk on valgustada rahvusvahelise kaubanduse dramaatiline tõus viimastel aastakümnetel, ajavahemikus — toimunud väärtuse suurenemine üle kuuekordse ja mahu kahekordistamine; Kaubandussusteemi strateegiad seotud kaudsed ressursid, st tootmisprotsessis kasutatud ressursid, mis ei kuulu füüsiliselt kaubeldavate kaupade hulka; kasvav sõltuvus maailmaturgudest nõudluse järele ressursside järele kõigis materjalikategooriates, kus fossiilkütused ja metallid moodustavad suurima osa; kaubandussõltuvuse mustrid on muutnud seda, et kõrge sissetulekuga riigid jäävad peamisteks ressursside saajateks kaubanduse ja areneva majandusega riikide, näiteks Hiina, kaudu, kes saavad peamisteks importijateks; ja kaubeldavate toorainete - materjalide, vee, maa ja energeetika osas - nõudmiste kiire suurenemine, mille hinnangud jäävad vahemikku 40— protsenti kaubeldavatest materjalidest. Kas teadsite?

Euroopa Liidu sisestes WTO-ga seonduvate küsimuste aruteludes osaleb Eesti Brüsselis Euroopa Liidu Nõukogu kaubanduskomitees ja mitmete teiste temaatiliste töörühmade tegevuses. Eesti alaline esindus Genfis katab WTO peakorteris toimuvaid kaubanduskõnelusi koostöös ennekõike Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi, Maaeluministeeriumi ja Rahandusministeeriumiga, vajaduse korral ka teiste ministeeriumidega. WTO poolt kaetavatest valdkondadest on Eesti jaoks tähelepanu keskmes kaubanduslihtsustamisega seonduvad teemad, kus meil endil tugev kogemus e-lahendite rakendamisel.

  1. Rahvusvaheline ressursside kaubandus Ressursside paneel
  2. Parlamentidevaheline Liit Maailma kaubandusorganisatsioon World Trade Organization, WTO on rahvusvahelise kaubandussüsteemi oluline osa, mille peamiseks ülesandeks on tagada sujuv, ettearvatav ja võimalikult vaba reeglitel põhinev kaubavahetus.
  3. Muugi dividendide aktsiatehingud

Koguseliste piirangute kasutamist keelavat reeglit tugevdati Uruguay voorus. Teine reegel näeb ette tariifide ja muude kaubandustõkete vähendamise ja kaotamise mitmepoolsete läbirääkimiste teel. Sel moel vähendatud tariifid on tariifiridade kaupa loetletud iga riigi kontsessioonide loendis.

Kaubandussusteemi strateegiad

Nendes loendites toodud määrasid tuntakse seotud määradena. Riigid on kohustatud mitte tõstma tariife oma kontsessioonide loendis näidatud seotud määradest kõrgemale. Kolmas reegel kohustab riike kauplemisel mitte vahet tegema riikidel, kust imporditakse või kuhu eksporditakse. See reegel väljendub enamsoodustus-režiimi põhimõttes most favored nation principle.

Binary Options Pending Orders at Pocket Option - Pocketoption Trading Tutorial

Tähtsa erandina ei kehti see reegel piirkondlike sooduskokkulepete puhul. Neljandat reeglit tuntakse võrdse kohtlemise reeglina national treatment. See reegel ei luba riikidel kehtestada importkaupadele, mis on pärast piiril tollimaksude tasumist jõudnud siseturule, siseriiklikke makse nagu müügi- või käibemaksu, mis on kõrgem samasuguste kodumaiste toodete suhtes kehtestatust.

Kaubandussusteemi strateegiad

Kuna maailma kaubandussüsteemi laiendamisel ja tugevdamisel kaasamängivate teemade ning probleemide arv ja iseloom oli ndateks märkimisväärselt laienenud teenused ja investeeringud, põllumajandustoodete kaubanduse reguleerimine, järjest laiemalt kasutusele tulevad mittetariifsed piirangud, intellektuaalomandi kaitse, kaubandustülide lahendamise vajalikkus ning GATT lepingupõhine süsteem osutus liiga nõrgaks, et laienevat kaubandussüsteemi hallata, otsustati Laiahaardelise ja tugevama struktuuriga WTO ülesandeks on valvata kasvava ning areneva mitmepoolse kaubandussüsteemi toimimise üle.